22/03/2011
pel que fa al curs de mediació a les organitzacions, no conec el tema en profunditat, però sembla estar molt ben presentat i fet, ja que consta de que es la mediació, el rol de mediadora, el procés de mediació i les seves fases.
El curs de resolució de conflictes, està enfocat responguent a qué es un conflicte i l’anàlisis d’aquest, també els estils d’afrontament d’aquests. Cosa que hem sembla bastant encertat però que es podria completar amb un tema de comunicació i amb treball i dinàmiques d’assertivitat. També s’hauria d’incloure que es l’escolta activa, les barreres de la comunicació (inferències) des de la teoria de Chris Argins i la seva escala de l’inferència, denominant a la suposició de treure conclussions ràpides pujar l’escala de l’inferència, això dona lloc a molts mal entesos i provoca molt de conflictes, per tant es interessant de veure i saber com evitar pujar aquesta escala. Personalment, afegeria alguna dinàmica de veure com funciona aquesta escala en cada un dels participants del curs per tal de fer-los conscient del poder que tenen aquestes inferències i puguin identificar quan pujen ells aquesta escala.
El curs de arterapia per mallats mentals està plantejat des d’un enfocament gestàltic i vivencial, cosa que va resultar molt interessant pels participants però que hi va mancar una part teòrica i un manual que reculli les diferents tècniques aplicades perquè això sigui enriquidor pels professionals i ho puguin aplicar amb els pacients.
24/03/2011
En aquests darrers dies, veig que per tal d’avaluar els cursos s’han fet qüestionaris de satisfacció als participants. Aquest qüestionaris s’han fet amb uns ítems qualitatius que s’han puntuat de forma numèrica de l’1 al 10. Per exemple “El temari donat hem serveix pel meu lloc de treball” i els participants havien de puntuar-los. Veig que el grau de satisfacció del cursos en general es alt, els percentatges van des d’un 70% de satisfacció fins un 94% de satisfacció segons el curs, les puntuacions més altes s’han obtingut dels cursos que han combinat un format teòric i un alt nivell participatiu arrel de pràctiques i dinàmiques, per tant, hem fa deduir que es valora que un curs es més satisfactori quan hi ha els dos aspectes de forma integrada i combinen l’aprenentatge teòric amb un aprenentatge pràctic que aprofundeix en la reflexió de cada un dels participants, així dons, considero que aquesta es una informació força important de cara a enfocar propers cursos i per suposat el de resolució de conflictes on faré la meva primera proposta.
sábado, 16 de abril de 2011
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario