Avui, a part de l'observació del grup de tècniques d'estudi, he revisat un informe psicopedagògic realitzat fa un parell d'anys d'un dels nois, que anomenarem Y. Encara que l'informe està ben redectat i te els apartats necessaris, no m'acaba de quedar clar la fiabilitat d'aquest. Segons la passació de proves, Y te un CI verbal de 72 i un CI manipulatiu de 81 com a resultat d'un WISCH. Segons l'informe, aquesta diferència fa pensar que Y te dèficit d'atenció, però... no creieu que es una diferència massa gran i que també pot indicar que el WISCH no s'ha passat correctament? o que s'ha passat en un mal moment del nen? No podria indicar un moment puntual de falta de concentració? Sembla que segons els resultats aquest noi no es força intel·ligent, però després de veurer-lo treballar i reflexionar, no puc evitar pensar que pareix molt més intel·ligent del que diuen els resultats.
Per altre part, es fa un CATTELL per explorar la seva personalitat, i es defineixen trets molt generals a l'informe, que son bastant qüestionables, com a Psicóloga i en un noi que ja te més de 16 anys, tal vegada passaria un 16pf, que m'aportará més detalls.
Un altre cosa que hem crida força l'atenció és que diu que el noi es descriu amb problemes d'atenció, però no justifica això amb cap comentari que hagi fet. Així dons se li diagnostica TDA, en base a.. al WISCH? Creieu que es suficient?
viernes, 28 de octubre de 2011
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario