sábado, 26 de noviembre de 2011

25-10-2011. ELABORACIÓ D'UN QÜESTIONARI D'ESTUDI. De 17h a 20h.

Una de les nenes amb les que hem treballat ha suspès un dels exàmens importants. Per tal de revisar que ha passat, la tutora i jo confeccionem un qüestionari d'estudis. En aquest sentit, després de que el contesti, veiem que la nena s'esforça però no hi treu el profit que vol, el que li genera un fort sentiment de frustració que la fa reaccionar a la defensiva.

Tenint en compte l'anàlisis realitzat el dia anterior, propossaria el següent pla d'actuació per l'alumna:


En aquest cas, els objectius serien:

Objectius i competències prioritàries d’habilitats personals i socials i hàbits d’autonomia
Objectius i competències Materials / Metodologia
- L’alumne té els coneixements i habilitats pròpies de la seva edat i similars a la resta de nens i nenes del grup-classe, presentant més dificultats en l’atenció i la concentració.
- Els objectius i competències seran els mateixos que els de la resta del grup-classe, però es prioritzarà la metodologia a :
 nivell personal: millorar la seva capacitat d’atenció dins l’aula amb la resta del grup-classe i en el grup d'habilitats d'estudi.
 nivell social: interaccionar amb els seus companys dins l’aula i fora d’aquesta en les diverses activitats, jocs ... proposats. Participar més activament en les activitats proposades dins l’aula.
 nivell d’aprenentatge: assegurar l’adquisició i generalització dels aprenentatges
- Materials. treballarà amb els mateixos llibres de text que els companys, material visual complementari, programes d’ordinador, pissarra i retoladors tipus “vileda
- Metodologia: més suport a l’aula per atendre de forma individualitzada a la nena i la resta d’alumnes en general, afavorir la interacció entre iguals, asseure al costat de la nena un company/a que l’ajudi quan no té el suport dels especialistes, procurar situar la nena prop de la pissarra per pal•liar la desconnexió i manca d’atenció, explicacions individuals breus, molt estructurades i de dificultat progressiva, consignes concretes per potenciar la seguretat en si mateixa i l’autoimatge positiva, se li oferiran explicacions en les diferents correccions.

Com fer tot això depèn d'una reunió escolar amb la que s'acordi, es decideix que de moment, aquests objectius s'aplicaràn dintre del grup d'estudi.

També proposso fer els següents canvis:

- Reorganització dels horaris i de la intervenció de la MEE. Reunir-se amb la tutora i revisar horaris. Pel que fa a l’AEE atendrà a la nena 3 hores/setmana a l’aula. Augmentarà 1 hora més el suport de la MEE, així 2 de les 3 hores setmanals que li dedicaria la MEE es podran realitzar dins l’aula sortint només 1 hora. L’Equip

- Desenvolupament del pla acordat: 1)La meva tutora, citarà als pares per tenir una entrevista i exposar les estratègies que es portaran a terme, i coordinarà amb el context escolar el pla acordat.

Avaluació del procés de treball seguit

Respecte a la feina amb la nena.

INDICADORS D’AVALUACIÓ
Competències i objectius Mesures i suports Col•laboració família
- Què ha millorat? Grau d’assoliment
- Quins cal prioritzar al proper curs?
- Quins llibres, materials i metodologies a les àrees es recomanen? - Grau de resposta MEE i AEE i serveis externs.
- Grau de resposta mesures i suports en general duts s terme.
- Ajustaments al proper curs. - Grau de participació
- Recomanacions al proper curs

Després de realitzar això, encara que no s'apliqui perquè la meva tutora te un model d'intervenció cognitiu-conductual i no construccioniste, em dong compte de que per mi es molt necessari, fer això, ja que com la metodologia d'aprenentatge dels meus estudis es molt diferent, em sento una mica perduda amb l'intervenció des de les diferents perspectives ja que els considero molt diferents. Fer aquest anàlisis, m' ajuda molt i m'adono que això es el que hauria d'haver fet amb cada cas des del principi. Ara ja ho sé.

No hay comentarios:

Publicar un comentario