viernes, 16 de diciembre de 2011

22-11-2011. MAPES CONCEPTUALS AMB IMATGES

A la vista de les avaluacions molts de nens han d'estudiar i per tant, fomentem la creació i ús dels mapes conceptuals. Aquesta es un tasca que ens permet comprovar si saben sintetitzar, extreure i distingir el que es important i que sobretot en els casos dels nens dislèxics facilita molt l'estudi, ja que els ajuda a ordenar idees i ha tenir més fàcil recuperar l'informació un cop memoritzada. Hi ha en concret una nena, que te força dificultat però que li encanta dibuixar, així dons li suggerim que empri els dibuixos als mapes conceptuals, per inspirar-la li mostrem una "baraja ortogràfica" que son cartes amb els dibuixos de les lletres de l'abecedari. Ella ho prova, però perd massa temps entretinguda amb els dibuixets i no realitza la tasca principal que es memoritzar el que estudia, per tant la meva tutora la possa a la pisarra a fer el mapa conceptual i li diu que en tan de temps ha d'haver acabat. Llavors la nena s'espabil·la i ho fa. Però a dia d'avui ja no ho recorda i va suspendre l'exàmen. Si ens centrem en el procés d'aprenentatge i no tant en el resultat, es cert que ha aprés a fer mapes conceptuals però ha tret una nota pitjor que amb l'anterior examen.

També fem 10 min de relaxació, ja que tots estan molt nerviosos...

No hay comentarios:

Publicar un comentario