viernes, 16 de diciembre de 2011

MATES I POTÈNCIES. 15-11-2011. De 17h a 20h

He de dir, que cada dia que passa fent pràctiques, em replantejo i reconstrueixo els meus coneixements i record la meva època d'estudiant. Quan arribo, la rutina es comprovar amb cada nen l'agenda escolar, veure quines assignatures han fet, quins deures tenen, si tenen exàmen, si empren l'agenda correctament destacant els exàmens en colors, etc. Després rellenen un dossier on possen quines assignatures faran i quan temps dedicaran a cada una. Reconec que molts cops se m'oblida però la meva tutora, amb molta paciència i carinyo m'ho recorda. Avui he ajuda`t a una nena a estudiar matemàtiques, en concret "potències", no sabia fer els exercicis, però de seguida he notat que el que passava era que no es sabia la teoria. Li he preguntat que m'expliqués que sabia i no sabia res... així dons, li he suggerit que fes un resum de la teoria, de les propietats fent una lectura reflexiva, preguntat-se que entenia i que no. Com te una alta tendència a l'autoengany en aquest sentit, després li he propossat que fes un exemple de cada propietat de les potències comprovant que els havia enteses gairebé totes menys una. Per tal de fomentar la seva autonomia en aquest sentit, li he dit que agafi un dels llibres que hi ha com a recurs educatiu "chuletas de mates" i vegi si amb aquella explicació ho te més senzill d'entendre. Sembla que ho ha entés i s'ha possa't a fer els exercicis. Els altres estudiaven i he passat revisant la tasca que feien i fent preguntes per veure si entenien el que feien. Sembla que si, però a vegades no som capaç de detectar-ho i la meva tutora si. Es tot un gran aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario